Thursday, February 12, 2009

Stanje na putevima

U većem delu Srbije pada sneg slabog do umerenog inteziteta. U Podunavlju, preko planinskih prevoja i u nižim predelima u Timočkoj i Negotinskoj krajini duva jači severni vetar, koji na putevima stvara manje snežne nanose, što bitno smanjuje bezbednost u saobraćaju. Od 2-5 cm snega na kolovozu, i to u raskvašenom stanju, ima i na područjima Kragujevca i Ćuprije, a sa snegom na kolovozu treba računati i na putevima u nižim predelima na područjima Novog Pazara, Ivanjice, Užica, Valjeva i Požarevca, kao i u okolini Beograda i Pančeva. Zbog raskvašenog snega, kolovozi su klizavi, a vidljivost je bitno smanjena zbog niske oblačnosti i vejavice, pa upozoravamo vozače da voze veoma oprezno i da brzinu kretanja svojih vozila u potpunosti prilagode ovako nepovoljnim uslovima na putevima, uz držanje što većeg odstojanja u odnosu na vozila ispred sebe. Na svim navedenim područjima obavezna je i zimska oprema.
Na svim putevima u višim predelima Srbije ima od 2-10 cm snega na kolovozu. Zbog vejavice, na ovim putevima je vidljivost bitno smanjena, pa je saobraćaj veoma otežan. Naravno, obavezna je upotreba zimske opreme. Naročito teško saobraćaj se odvija preko planinskih prevoja u Timočkoj i Negotinskoj krajini, kao i preko Debelog brda, Kameničkog brda, Slatine, Divčibara i Bukova, te na svim putevima u višim predelima Sjenice, Raške i Tutina.
Na prilazima zimskim turističkim centrima, ka Tari, Zlatiboru i Kopaoniku, ima od 1-5 cm snega na kolovozu, vidljivost je, zbog vejavice, takođe, značajno smanjena, a mogući su i manji snežni nanosi zbog pojačanog vetra.
Na regionalnim putevima koji spadaju u 3. grupu po redosledu čišćenja i održavanja, ima do 10 cm snega na kolovozima, zbog čega vozila moraju obavezno da imaju lance.

Putari skreću pažnju na veliki broj oštećenja, najčešće u vidu udarnih rupa i deformacija na kolovozima. Zbog toga upozoravamo sve vozače da budu veoma oprezni i da voze brzinom koja će im omogućiti da na vreme preduzmu odgovarajuće mere kako bi izbegli oštećenja i deformacije na kolovozu, a time i moguće teže posledice po sebe i ostale učesnike u saobraćaju, kao i da poštuju saobraćajne propise i ograničenja na koja ih upozorava postavljena vertikalna saobraćajna signalizacija.
U klisurama i usecima, odnosno pored kamenih kosina, učestali su odroni, posebno duž Đerdapske i Ibarske magistrale, kroz Sićevačku i Grdeličku klisuru.

No comments:

Post a Comment